Inspirace

Jak na to, aby bylo hubnutí co nejefektivnější

Omezili jste přísun cukrů, nezdravých tuků a pijete jen vodu? Snažíte se zhubnout přebytečná kila, ale stále se vám tento úkol nedaří? Hubnete příliš pomalu? Přinášíme vám několik tipů, které podpoří efektivní hubnutí.

Pohyb!

I když změníte váš jídelníček, vaše hubnutí nebude nikdy tak rychlé a efektivní, pokud ke změně jídelníčku nepřidáte také množství pohybové aktivity. Dopřejte si pohyb několikrát týdně, ať už se jedná o přirozený pohyb v podobě procházky či naplánovaný trénink. Vybrat si můžete takový pohyb, který pro vás bude po zdravotní, časové i finanční stránce nejvhodnější. Ideální je běh, jízda na kole, plavání, jóga, ale třeba i kruhový trénink.

Informujte se

To, že z jídelníčku vynecháte slazené nápoje, nezdravé smažené potraviny a tučné pokrmy bohužel nestačí. Musíte změnit váš jídelníček od základu. Snažte se proto informovat, jaká potraviny obsahuje kolik kalorií, ale zajímejte se i obsah sacharidů či bílkovin. K tomu vám budou skvěle nápomocné kalorické tabulky. Inspirovat vás mohou zdravé recepty. Právě díky nim by měla být vaše strava pestrá, vyvážená a obsahovat rozmanité množství živin. Před samotným procesem hubnutí se vám bude hodit BMI kalkulačka, abyste měli jasno, jak na tom jste.

Zlozvyky a zrychlovače metabolismu

Zapomenout byste měli i na dosavadní zlozvyky, tedy kouření, pití alkoholu či večerní pojídání dobrot. I to váš proces hubnutí může brzdit. Dopřejte si ve svém jídelníčku naopak zrychlovače metabolismu, tedy potraviny, nápoje či koření, které podporují hubnutí. Doporučujeme do stravy zařadit chilli, pepř, skořici, zázvor, ale také grep, ananas či zelený čaj. Myslete především na to, aby byla vaše strava pestrá, jedli jste pravidelně a nezapomínali na tolik důležitý pohyb.